fredag, mars 13, 2009

Fredagsfunderingen - # 4


Det är fredag den 13e idag!! En riktigt otursförföljd dag enligt många. Jag tror däremot att jag formar mitt eget öde. Inga brutna tår idag, inte! :D


Anyhoo, för dagens fundering tänker jag citera en författare som skrev följade kloka ord.


"Se på vad du gör idag. Är det så du väljer att definiera dig själv?
Se på vad du tänker idag. Är det det du vill skapa?
Se på vad du säger idag. Är det så du önskar att det ska vara?"

~ Neale D. Walsch


Det här brukar jag försöka komma ihåg på när jag känner att jag tappat tråden lite grand. När jag tappat bort mig själv, eller glömt vad jag tycker att det hela handlar om.


Inte för att det händer speciellt ofta! Jag är alltid right on track i mitt liv! Jupp jupp, stenkoll på mig själv, mitt beteende, mina tankar, min andlighet, min närvaro i livet...


Eller hur.


Kanske inte. Men jag försöker. :)


Hugs!


Namasté.

1 kommentar:

  1. Tack för att du skrev :)
    Tror att problemet är fixat och det vita ska vara till vänster så då betyder det att det är rätt :D
    Ha en bra dag och vilken grym blog du har!
    Kramar
    Matilda

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails