måndag, mars 02, 2009

Bloggdesign och tidens flykt

Om jag någonsin känner att jag har tid över - på riktigt - händer det ofta att jag hamnar framför photoshop. And I'll tell you why.

Men först måste jag få klargöra vad jag menar med "tid över". Det finns nämligen många, många olika sorters "tid över"-tillfällen.


  • Tid över för att hinna komma på att toapapperet är slut innan T låser toadörren.
    ("Kvantfysik går bra, men inte faan kan du komma på att byta toarulle när den är slut!")


  • Tid över för att hinna det där svårlösta tentaproblemet innan tentavakterna kommer och rycker papperet från mig.
    (Seen mr Bean?)

  • Tid över för att hinna komma på vad jag ska ha på mig innan jag går hemifrån.
    (Skitpinsamt de gånger jag inte hinner det.)

  • Tid över för att hinna greppa den där mjölklitern som just bestämde sig för att skutta över bordskanten.
    (Damned if you do, damned if you don't!)

  • Tid över för att hinna andas när jag skrålar med i den där Evanescence-låten.
    ("Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh!!")


  • Tid över för att hinna skriva något annat än kryptiska anteckningar när Ryszard föreläser.
    (Även här brukar det vara ont om tid att andas.)

  • Tid över för att hinna kolla temperatur.nu för att veta om jag ska ta en eller två mössor på mig.
    (Don't ask).

Man kan säga att min tid ser ut ungefär så här:





Klicka gärna för större bild


Så när jag har tid över - på riktigt - är till exempel vid den röda PH-fläcken längst ner. Det är en av de mina härligaste "tid över"-stunder; när jag kan sitta med bloggdesign utan dåligt samvete.


Kika in här imorgon för att se några exempel.





Namasté.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails