fredag, april 16, 2010

Min första dag som 30-åring

Ifjol fyllde jag 29 och tyckte så här.

Idag fyller jag trettio och får äntligen levla!


*Pling!*



Level Up!

Boo-YAH!

Sista året som 20-nånting har varit bra. Faktiskt har de flesta åren som 20-nånting varit bra och skulle jag sammanfatta dem skulle några highlights vara att jag:
  • Flyttade från Norrland - never going back.
  • Läste upp betygen på komvux - och älskade skolbänken.
  • Påbörjade universitetsstudier - som jag tror jag blir färdig med när jag är 57 och som orsakar mig många självtvivlansfyllda nätter.
  • Träffade många nya vänner - min underbara vänkrets har fått underbara tillskott.
  • Har rest mer än vad jag någonsin trodde jag skulle göra - ända sedan jag var liten har jag haft en stark längtan till att resa och se hela världen.
Och självklart:
  • Fann Luv - i ett kaotiskt virrvarr av tårar och glädje.

Fler highlights bland 20-nåntingåren finner jag i min inre resa som nog är för flummigt och allvarligt för ett blogginlägg här, men det har mycket att göra med kreativitet, självdistans, förlåtelse och spiritualitet.

Några lowlights har självklart också kommit och gått, men varför försöka komma ihåg dem?

:D


---

And with that small résumé, I stride forward towards my third (FOURTH*) decade. Hopefully it will be full of love, friends and family - because, as I've learnt during my last decade, those are the things that matter.


With never ending love,
Elajna-pajna.

Ps. Det är visst lite hemlisar på gång; jag har fått en biljett för att åka till Stockholm i eftermiddag med instruktioner om att ta med mig olika sorters ombyten. Spännande! :D


* Tack Oljo. ;D

2 kommentarer:

  1. Älskar dig min lilla flöjt ;)

    SvaraRadera
  2. Schysst att leva ditt 3:e årtionde efter att du fyllt 30. =D
    Den får du berätta hemligheten på hur du gör för mig om 2,5 år. =D

    Btw, GRAAAAATTTTIIIIIIIIIISSSSS! =D

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails