onsdag, april 21, 2010

Mitt 30-års firande

(Alla bilder i detta inlägg: Fotograf Joakim Tallnäs)

Helgen som gått kommer jag att minnas till den dag jag dör – och med tanke på hur dåligt minne jag har är inte det illa pinkat!

Luv hade planerat in en helhelg för mig som började redan kl 00:01 på fredagen då jag fick ett kuvert med en tågbiljett till Stockholm i första klass. Han informerade mig om vad som gällde inför helgen.
"Packa oömmakläder, finkläder och baddräkt."

Väl i Stockholm, senare på fredagseftermiddagen, går vi och äter en helt otrolig sushi-/sashimimiddag med saké och plommonvin. Galet gott! Vänner och familj ringer och grattar hela kvällen () och senare går vi till vårt hotell – som visar sig vara Grand! Häftigt! Kvällen avslutas i deras spa med simmande, bastande och slappande.

På lördagen skulle vi stå framför hotellet kl 08:30 på morgonen för att ta en flygtur över stan i ett privatchartrat litet propellerflyg! Men då var det ju det här med vår kära Eyjafjallajökull. Tidigt på morgonen meddelade vår vän som skulle flyga oss att vi var tvungen att ställa in flyget eftersom askmolnet även riskerade skada små lågflygande propellerplan.

Jättetråkigt, men no probs, flygturen blir bara uppskjutet till i sommar! Istället tog vi en lång sovmorgon, en lång frukost och en underbar promenad. Mmm... slappande..

Lunch serverades på Luvs jobb och på vägen dit försa han sig lite, älsklingen.
"Påminn mig att vi ska sätta igång kaffekokaren när vi kommer fram!"
"A-HA! Det kommer alltså fler folk dit?"
"... Kanske..?"

Väl där kom en hel bunt med vänner () och nommade lunch med oss innan det var dags för de oömma kläderna och bli indelade i två lag. Jag hade ingen aning vad vi skulle göra men blev superpepp när jag fick reda på att vi skulle tävla i katapultbygge!

Epic!


Team Destruction!




Såg-posen. By Ante.



Tävligen avslutades på bästa möjliga sätt, det vill säga att båda lagen ansåg att de hade vunnit. Men det höll på gå illa när vi nästan sköt ihjäl en stackars fågel som intet ont anande flög förbi!

Nåväl, med alla liven i behåll, både våra och fågelns, bytte vi om och åkte sedan långt ut från centrum till en himla söt gård där kvällens middag och fest skulle hållas. Otroligt mysigt ställe och läge!


Flygelbyggnaden vid Herrängens Gård i Älvsjö.


Men det var visst inte slut på överraskningar än!

In genom stugdörren kommer
mamma och Ingvar! Jag blev helt mållös och tårögd! Tänk att de kört hela vägen från Kisa för att fira mig! (♥♥)

Mycket kramande och pussande blev det.





Cateringmiddagen blev ett enda långt rollspelande då vi alla blev insvepta en mystisk mordgåta! Det hade jag läst om många gånger och alltid tyckt att det lät roligt – men det var många gånger roligare än vad jag trott att det skulle vara! Med hjälp av en rollspelsledare får alla en karaktär att spela under middagen för att lösa en mordgåta tillsammans. You just have to try it if you haven't already!



Ett av offren.




Resten av kvällen innehöll
många kramar, många tårar och många vackra tal. () Även en hel del sånger, drinkar och tiramisu. Vi festade tills klockan var tre på morgonen och även då kände jag att jag lätt hade kunnat fortsätta i flera timmar till.

Dagen efter åkte vi ut och städade, vilket gick snabbt och smärtfritt, och moffade i oss en skämmigt –
skämmigt – stor del av den halva plåt tiramisu som fanns kvar. Life was good.

Tack alla för alla gratulationer! Tack alla som kom och firade mig! Tack till alla vänner och familj!

Love you all!
♥♥♥

3 kommentarer:

  1. Åååh, vad jag önskar att också jag hade kunnat komma. Men vi ses ju på valborg om jag har råd att komma ner då. GRATTISKRAMAR!

    SvaraRadera
  2. Awwww, så underbart kul ni ser ut att ha haft det =) Det kunde värkligen inte hänt en bättre brutta än du ;) Pilutta dig !!! Puss!!!

    SvaraRadera
  3. I löööve you, my dear daughter!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails