måndag, februari 23, 2009

Bland oliver, regndroppar och blåmärken

Just nu ligger jag på en säng på ett hotell i norra Cypern och lyssnar på.. Ja, vad tror ni?

Regnet, så klart!! ;)

Jag ligger och bloggar medan Tommy tar en eftermiddagstupplur. Det finns faktiskt inte så mycket mer att göra här när vädret är så pass blött som det har varit de senaste dagarna. För ett par timmar sedan var vi nere i spa:t och simmade i poolen, men klant-jag halkade på det blöta, glashala marmorgolvet och slog mig rätt duktigt. Det måste iaf ha sett oerhört roligt ut med mig i baddräkt, morgonrock och badtofflor - in mid air - med ena benet rakt upp. Så Tommy tröstade my sad och sen gick vi tillbaks till rummet istället och såg en film - jag med min blåslagna rumpa i vädret.
Yes, you may laugh if you wish.

Nu när filmen är slut, Tommy avslocknad och vindruvorna uppätna passar jag på att blogga. :)

Igårkväll var vi på galamiddag, åt och drack jättegott och skojade om de fulla fransoser som var närvarande. Idag är det lite ofrivilligt slappande, på grund av vädret, men imorgon hoppas vi få se en skymt av solen innan vi åker hem på kvällen.



Flera stora oväder har dragit förbi de dagar vi varit här.

Men det har bjudit på spektakulära utsikter! :D

Så till galakvällen. Det var jättekul att se hur fina alla var!

Det var jättefint uppdukat i hotellets balsal.

Galamiddagen hade maskerad-/karnevaltema. Den här masken åker nog upppå väggen hemma. :)



2 kommentarer:

  1. Oh my good va fin du va =) Känns som en helt annan värds del, ett helt annat liv liksom. Så där glamorös skulle man själv aldrig kunna se ut....*snyft*....=)

    Hoppas vädret blir lite bättre för er, men va tusan. Passa på att rå om varandra för en gång skull =)

    Puss på er =)

    SvaraRadera
  2. Kiwi --> Tack, gumman! Jo, det kändes rätt glamoröst så jag hoppades att ingen märkte hur sunkig jag brukar kunna vara. :)Kul att höra att ni fortfarande lever där uppe i Sverige. Har ni inte fått en massa snö?

    Nu kommer vi hem imorgon. Vi ses på MSN då, vettja!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails