fredag, februari 27, 2009

Bilder från Istanbul

Kära hjärtanes! Jag går igenom gamla bloggutkast som inte blivit pblicerade än och hittar bilder från vår Istanbulresa i november -08!

Jag måste ha glömt att trycka på Publicera Inlägg.

Nåja, bättre sent än aldrig, här kommer lite bilder. :)






Luv framför Haga Sofia




Insidan av Haga Sofia som numera endast används som muséeum.

Mer från fröken Sofia

Blå Moskén som ligger mitt emot Haga Sofia - något mäktigt att stå mellan dem.


Insidan


Vi i Blå Moskén. Observera min sjal som jag misslyckades totalt med att vira runt huvudet. :D

Livsfarligt i trafiken, men rätt så romantiskt.

Vattencisternen - den lät tråkig men visade sig vara otroligt vacker. Klicka gärna för större bild.

Fler moskéer, precis vid Borsporus-floden.


Kontrasterna mellan Blå Moskén och bostadsområde bakom den var slående.


Utsikt över floden

Hemfärden. Tommy somnar som vanligt som en sten. Sämre går det för mig, så jag leker med kameran istället. :)


Namasté.

3 kommentarer:

  1. Det verkar som du hade det jättebra!

    SvaraRadera
  2. Fy faan så sköna bilder, du kan inte ana hur jäääävulsk jag bli...jag vill REEEEESA. Awwww, måste lära mig bli en väska ;)

    SvaraRadera
  3. Boktokig ---> Jo, jag åker gärna dit igen. :)

    Kiwi --> Ja, hur går det med väskträningen? :D

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails