torsdag, juni 03, 2010

Peacock ass in Dubrovnik!

I helgen var vi på en långweekend i Dubrovnik. En väldigt charmig och mysig stad med en hel hög historia bakom sig som vi fick berättat för oss av vår väldigt kunniga guide. Men jag är riktigt dålig på att berätta historier, så jag tänker bespara er den smärtan och inte återberätta allt här.

Istället blir det som vanligt min kamera som får prata.

:D

Vi spenderade det mesta av vår tid i gamla stan som omgärdas av en två kilometer lång ringmur.

Dubrovnik ligger i Kroatien, för oss som inte visste det.

För några veckor sedan sa Luv till mig:
- Vill du åka till Dubrovnik, älskling?
- Absolut! sa jag och tänkte genast att jag måste kolla upp på nätet vart Dubrovnik ligger.







(Klicka för större bild)

Hela staden sett från ön Lokrum precis utanför.





"Oh, vilken söt liten ensam bänk!"







I gamla stan var det rätt trångt och det var rätt roligt att se hur folk hängde sina kläder på tork.







Där fanns en hel del sådan här sötisar.

Och självklart en hel del sånt här.

Och.. erh.. En giljotin. Tydligen är det rätt hippt att ha avrättningsverktyg på bakgården, som här i Tallin.


Vi åkte ut till den här ön, Lokrum, precis utanför staden, för att promenera skogen där.

Tillsammans med mängder av påfåglar!




En dansuppvisning som hämtad från Riokarnevalen.




Haypee påfågelsrumpa!!


Do viđenja, my dears!

3 kommentarer:

  1. Åh, härliga bilder! Och tack, nu vet även jag var Dubrovnik ligger.. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja men det såg trevligt ut, så där lite små mysigt lantliv. Påfåglar är så mäktiga att se, tänka sig ha en sån där plym att släpa på hela dagen =)

    SvaraRadera
  3. Helt fantastiska foton som alltid! :-D Den där giljotinen var väl lite väl morbid för mig kanske..haha! Men säkert trendig. ;-)
    Förlåt så himla mycket att jag inte svarat och tackat för ditt mail. Så klumpigt av mig, men så typiskt mig. Svarar jag inte på mail direkt så har det en förmåga att försvinna ur minnet. ;-)
    Hur som helst så lät det ju så läckert med det där "ving"-materialet. Det har jag aldrig hört talas om innan, och även om det går att använda till mycket så är det ju verkligen som gjort för skira älvavingar. :-D Det hade varit roligt att prova att göra en egen lite älva nångång. Jag har en ganska stor älvasamling i ett vitrinskåp här hemma, men bara köpta förstås. Jag tycker din lilla är helt bedårande!

    Appropå handelsträdgården, åhh jag älskar verkligen såna där ställen. Och så glömmer jag min kamera! De där fotona är tagna med min mobil, så kvalitén är ju inte speciellt bra. Men jag var bara tvungen att föreviga det ändå. Det var så vackert därute! :-D

    Nu ska jag avsluta den här kommentarsromanen..hehe!
    Ha en jättefin kväll!
    Kram//Indra

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails