fredag, december 29, 2006

Och han älskade sitt toapapper..


Ovanför en spegel i mitt gamla flickrum i Västerbotten hänger ett inramat kort av min hamster, Rulle. Han ligger nedgrävd ute i trädgården nu - död sedan 14 år - men jag kan fortfarande känna hans runda och lurviga kropp i mina händer.

I tystnaden finner jag en dammig parfymflaska, ett par gamla plastörhängen, en trasig väggklocka som har stannat på kvart över två, ett gammalt brev från en barndomsvän, en nyckel som jag inte längre vet vad den går till...

I varje skrymsle och vrå ligger det mängder av glömda minnen som nu hoppar fram och ruskar om mig. I en skrivbordslåda hittar jag ett gammalt kassettband som mormor någon gång har skrivit "Elina 4 år" på. Ingen har lyssnat på det bandet sedan hon spelade in det 1984.

Undrar vad jag hade att säga när jag var 4 år.

Namasté.

--

Update: Jag vet nu vad jag hade att säga när jag var 4 år.

1 kommentar:

  1. Oooo...jag känner ju hur man får en "flashback"...
    Snacka om att det känns som man va där med dig =) Men vist äre lite kusligt men ändå roligt att komma tillbaks. Man ser hur annorlunda man blivit sedan dess =) I alla fall gammal..*haha*... Kram gosan!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails