tisdag, juli 14, 2009

Bilder från Zanzibar-delen av resan

Nu har jag sorterat igenom de flesta bilder så här kommer en hel hög med bilder från Zanzibar, andra delen av vår resa. Här är bilder från första delen, Safari i Kenya.

Det togs visst mycket fler bilder där än vad jag trodde. Jag låg nämligen sjuk i fyra dagar så Jockes kamera blev liggande lika länge. Tommy hade också rätt tråkigt under den tiden, stackaren, men han hade som tur var något att läsa.

Först ett par bilder från resan ner till "den Mörka Kontinenten".

Här lämnar vi gröna Europa..

..För att någon timme senare flyga över Afrikas röda kust.

Här hoppar vi över Kenya-delen och går direkt till Zanzibar, där det finns något som inte finns på Safari.

Pooooler! Hay-pee-ness!


Och koraller!


Och för den delen - hav!



Söt pojkvän. Fanns i och för sig både på safari och på zanzibar.
:)


På grund av att jag var sjuk hann jag inte med något dyk, så därför var den här snorkelturen extra uppskattad när jag äntligen började må bättre!



När tidvattnet var högt blev vi höga av havets turkosa färg.


Men när det var ebb passade vi på att låna varsitt par skitsnygga och sexiga rev-skor..


Och knatade ut långt ut över reven för att titta på småfisklivet och fåglarna.


Dä va som än ända stooor lekplats!!




Men vi kom fram till att poooolplaskande är ganska svårslaget.


På en stig hittade vi den här krabaten - som plötsligt föll ner från ett träd!!
*klant* :D


På dessa nämnda stigar kryllade det även av dessa små tusenfotingar. Galet söta!

*nom nom nom*

När man petade på den intog den någon sorts försvarsställning och rullade ihop sig. Men jag och Tommy misstänkte istället att ett av hans skosnören hade gått upp.

"Ohnoes! Shoelace is untied!"
*rolls in to ball, trying to reeeaaach*


Lyktor! Ett ställe hade så vansinnigt många vackra lytktor att jag i princip bara gick runt med akut andningsnöd.
Indiska, släng dig i väggen!


Ja, vad var det jag sa..? *glorrg*






Bland de sista mornarna klev vi upp halv 6 för att återigen se solen gå upp. Personalen var gulliga - de hade ställt fram två fotöljer på stranden och kokat kaffe åt oss.

Super-duper-romantiskt!! :D

Efter solen tagit sig några knuff upp tog vi en klichéartad promenad i vattenbrynet. Jag lämnar er med några bilder från den.










Namasté.

5 kommentarer:

  1. Riktigt härliga bilder. Tråkigt att vara sjuk på resan.

    Blir ju inte sugen på att åka iväg eller så när mans er fotona. ;) Vill vill vill!

    Ha det så gott.

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder. Ser ut att ha varit en härlig resa=)

    SvaraRadera
  3. @Alla ovan --> Tack, det var ruskigt snällt sagt av er! :D

    SvaraRadera
  4. Ohh, vilka bilder! Sååå braiga!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails