lördag, april 11, 2009

The poo has left the building!

Nu har våren anlänt, så det så! Här har påsken hittills handlat mycket om sol, värme och vår uteplats.

Krokusarna har tittat upp även fäst de står i skuggan nästan jämt.


Mmm... Sooool...


Dags för uteplatsen att få sig en vårupprustning. Vi har skurat, oljat, grävt upp, beskurit och planterat. Vi har även gödslat. Jättemycket.
*skrapa foten i marken*

Panséerna är som vanligt först upp på vårscenen.


Nya IKEA-krukor!


Som vi har sökt, men nu har vi hittat en marktäckare som föredrar skugga. Vintergröna sägs visst vara lite tråkig, men en blomma som täcker den bara marken och sprider färg i skuggan är väl allt annat än tråkig!!


Söt är den också!


Ett par krokusar växte lite galet så de har fått en egen kruka.


I höstat hittade vi de här tre lyktorna på Indiska. De har legat och väntat hela vintern men nu hänger de så fiiiint i syrénen - som för övrigt håller på att knoppa!


Ikväll ska vi tända alla ljus och lyktor på uteplatsen och sitta där och njuta med en vattenpipa. Life is gooood!

Namasté.

4 kommentarer:

  1. I gonna KIIIILL YOU....i'm soooo gonna kill you....My good!!!! Alltså, här sitter jag i min lugnan ro och kolla ut, se lite snö drivor men se solen lysa med sina strålar. Tänker snart kan jag sätta blommorna, figgulerat ut vilka jag ska sätta å så vars. Men typ inte mycke mer å så se jag så otroligt vackert du ha i din trägård, den må va liten mot för min men jag tror på fulla fräs att jag ska hyra in dig att komma hit upp å fixa min trädgård. Jag skulle aldrig kunna hitta på ett sådant engagemang. Jag ä så svartsjuk just nu "I*M GONNA KIIIIILL YAH" om du inte kommer hit å fixa lite i min trädgård vill säga =) Puss gumman;)

    SvaraRadera
  2. en sak till..... jag ha alltid svårt att veta hur många blommor man kan sätta i en kruka. HJÄÄÄÄLP, kanske du vet. Ungefär hur långt man ska ha mellan och så. " Help Whanted".....

    SvaraRadera
  3. Ojoj! *springer och gömmer mig* Kanske jag kan skicka upp nån krokus, eller så.. As a peace sign?

    Ni bor lite galet till, för tidiga trädgårdar..

    Någon sommar kommer jag och luv att ta en bilsemester i sverige - och då kommer jag och hjälper dig! Då jävlar ska vi plantera allt fanskap vi hittar! Bäst att dina katter håller sig undan då, annars kanske de hamnar halvnedgrävda i nån kruka i farten. :D

    Angående avståndet. Om det inte står några råd när du köper växterna, så brukar jag lämna 3-5cm extra mellan dom, penséerna tex. 3-5 cm från innerkruke-kant till kant, vill säga. Om du drar upp dom själv från frön och inte har nån innerkruka, så finns det bra info på nätet. Annars är det nog så att ju större de blir när de är "fullväxta" ju längre bör du plantera dom ifrån varandra.


    Dom där marktäckande, blå, jag fotade, dom ska planteras med 30 cm mellan dom. Dom växter ju en del på bredden. :)

    SvaraRadera
  4. Jag kan möjligen motaga den freds blomman, men jag vänta ba tills du kommer uppåt. Då haffar jag dig och stapar fast dig på gräsmattan så du inte rymmer....*wohahahaha* =)
    Jag tackar för tipset, ska se till att ha runt 3-5 cm mellan varje blomma. I år kommer jag köpa dom färdiggrodda. Varje gång jag föder upp som så att säga...ja....då dör hälften =) Plus jag ha ingen plats att göra sånt. Tro de eller ej men mitt hus ä för trångt =)
    Jag ska sätta en massa blommor sedan och ba poff....skicka en massa bilder till dig men först ska jag poffa bort snön =)

    Du vet att du å lov ä alltid välkommna upp hit, ska ba se vart jag ska förvara dig så du inte nyser dig till döds =)

    Hug's love =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails