torsdag, november 29, 2007

Hon är tom i huvudet - och lite emo.

Lite kul är det allt.. :)

Second Life är en virituell värld på internet där man kan göra allt från att bygga ett eget hus till att starta ett eget företag och öppna en butik. Man kan till exempel träffa folk, gå och dansa på nått hak, sitta och fika på ett café, ströva runt i affärer eller designa egna kläder. Vissa gifter sig där, eller säger upp sitt riktiga jobb för att hinna med sitt SL-jobb. Allt i cyberrymden.


Själv tar jag det inte på så stort allvar utan använder det som en ursäkt för att förstrött få leka med dockor igen. ;)

Linda och jag bestämde oss nämligen för att kolla vad Second Life egentligen var så vi skaffade varsitt konto där. Först tyckte jag att det verkade rätt trist men efter ett tag var jag fast. Lite så där "fast" som jag kan bli av ett litet - helt meningslöst - flashplayerspel på någon internetspelsite för uttråkade människor.

Nåja, det går nog över, det med.

Namasté.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails