onsdag, november 28, 2007

Dov technodunk visade sig vara nått annat..

"En liten tillfixning" hette det. Bara göra om en gammal provisorisk lagning.

Men den gamla lagningen dolde visst ett komplext grottsystem i min kindtand! Karius och Baktus har haft 10 år på sig att trascha stället med sina tokröjiga fester och de har de visst gjort rätt bra ifrån dig.

Så tandläkaren borrade och borrade.. "Borr, borr" sa borren glatt. "Borr borr på dig med, din jävel" tänkte jag och fortsatte stirra på den färgglada bamseaffischen i taket.

"Det var ett djupt hål det där. Om det inte blir bättre får vi kanske öppna upp tanden" kvittrade tandläkaren när hon var färdig.

"Öppna upp tanden?" tänkte jag och fick genast en massa otäcka bilder i huvudet. " Och vaddå, 'om det inte blir bättre'? Har du slarvborrat med din borr!? Du borde förresten säga till den att inte vara så jävla glad!" ville jag fortsätta.

"Mm, okey!" pep jag istället, tackade för mig och gick hem och dreglade ett par timmar.

Och sånt här ska man betala för?


Namasté.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller att gå till tandläkaren. Ligga där och stirra in i hans näsborrar. Uäh.

    SvaraRadera
  2. Nä, inte den mest skojiga sysselsättningen, precis..

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails