torsdag, oktober 04, 2007

Så blir jag på bra humör

Glatt humör. Jag brukar hjälpa det på traven lite.
  • Bra, up-beat musik! Gör en happy-playlist och sätt på den när du känner att energin eller humöret sviktar. På min egen lista finns till exempel Happy Face av Destiny's Child, Pink av Aerosmith och Walking on Sunshine med Katrina and the Waves.

  • Bust'a move! Ta en svängom med dig själv i köket! Sätt på din nygjorda happy-lista och dansa som om ingen ser dig. (Mina grannar ser mig, skämmer ut mig dagligen, borde ta betalt..)

  • Drick! Ta nått varmt att dricka, typ te, kaffe eller varmchoklad. Ställ dig någonstans med en utsikt, ett fönster till exempel, och le åt något. Vad som helst. Den vackra färgen på träden, en lustig form du ser i molnen, det faktum att du glömde sockra kaffet, eller om du är lagd åt det hållet: le åt en förbipasserandes fula mössa.

  • Dela! Gör någon annan på bra humör - it's the bestest!



Namasté.

2 kommentarer:

  1. Jo, jag håller helt och hållet med dig. Allt du skrev blir man glad av, jag log bara jag såg det du skrivit och den söta bilden. Och ett leende kan räcka sån långt, kan göra hela din dag...fullständig =)

    SvaraRadera
  2. Kul att höra att det sprider leenden. =D

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails