tisdag, september 04, 2007

"Jaha. Hjärntumör. Ypperligt."

Igår hade jag en otäck upplevelse. Jag satt och åt lunch med Linda när jag upptäckte att inte kunde se strykbrädan som stod bredvid henne. All min periferiseende från ungefär 10 grader och ut mot vänster var bara en färglös grå massa som verkade röra på sig!

"Poo" tänker man då.

Ringer sjukvårdsrådgivningen och får frågan om jag går på något läkemedel. När jag svarar att jag inte gör det, är det tyst i luren ett tag. "Inget alls?" fortsätter hon. Efter att jag övertygat henne ringer hon runt till några kunniga människor och till sist får jag veta att det är ögonmigrän jag råkat ut för.

Oh! Vilken tur. Blev faktiskt lite.. bekymrad.


Om jag tittade på krysset såg jag så här.

Nåja, nu ska jag fortsätta min hjärnblödnings- och hjärntumörsfria dag.

Namasté.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hurru, verka inge trevligt de där. Man vill ju liksom se hela bilden. Äre de här som börja likna ålderdommen =) Minne sviktar sen födseln =) å ny synen..ojoj..*garv*....Hrm....=)

    SvaraRadera
  3. Nja, kul var det ju inte. Ålderdomstecken? Hah! Nädu, än ä käringa' på bena!

    Namasté.

    SvaraRadera
  4. Bara för att man e på bena, så utesluter det inte nödvändigtvis att man är blind. =)
    Men vad händer om man, hypotestiskt sätt, på grund av disorientering råkar gå in i en vägg och tappar balansen, blir man äldre då?

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails