fredag, oktober 27, 2006

Höstmat för själen

Idag hade jag verkligen en härlig upplevelse.

Gick till skolan i det gråa trista höstrusket. Den vackra färgsprakande hösten är slut här och nu återstår bara halvklädda träd som står och ser eländiga ut. Varken humöret eller orken var på topp när jag fällde ut paraplyet och började min 45 minuter långa promenad till skolan, men när jag gått förbi domkyrkan såg jag någonting underbart vackert.

Under de stora ekarna låg en tjock matta av sprakande gula, nyfällda höstlöv och jag blev ståendes mitt bland dem i total beundran av denna intensiva färgklick bland allt det gråa. Där stod jag länge med blicken mot marken. Jag sänkte paraplyet över huvudet så att det enda jag kunde se var de gula löven och mitt knallröda paraply och bara log och njöt av färgintrycken.

Där stod jag, med min vita kappa och röda paraply med vita prickar på - i efterhand kom jag på att jag måste ha sett ut som en jättelik flugsvamp! Hihi!

Men det var mumsig näring för själen.

Namasté.

4 kommentarer:

  1. Vart fick du tag på rött paraply med vita prickar? :)

    SvaraRadera
  2. I Thailand! Där finns dom. Men jag tycker att det borde finnas fler röda paraply med röda prickar här i Sverige - man blir ju så glad av dem! :) Vi kanske kan ta och importera några..

    SvaraRadera
  3. Åh. Vill du inte lägga upp bild? Det är ju så Amelie. http://www.ufmg.br/online/arquivos/amelie-poulain04.jpg

    SvaraRadera
  4. Det hade jag jättegärna gjort - men paraplyet gick trasigt en vacker och blåsig dag.. :(
    O, hade glömt att Amelie hade ett sådant! Fast hon hade många fler prickar på sitt.. :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails