tisdag, maj 30, 2006

Lite slappande mitt i lagöverträdelsen

Fortfarande dator- och internetlös. Men däremot inte rådlös! Med min enorma smidighet, kunnighet och list har jag brutit mig inte på Tommys jobb, kopplat ur deras larm, hackat deras datasystem och kopplat upp mig på Nätet. Nu sitter jag här ensam i skenet från en av dataskärmarna och passar på att blogga lite medan jag väntar på att datorn ska knäcka lösenordet till ett hemligt arkiv i Pentagons system.

Vidare så har jag nyligen återigen blivit attackerad av mina ärkefiender - i mitt eget hem! Efter deras senaste kupp insåg de nog att jag inte kommer att ge upp utan en strid så de skickade ut deras allra största kämpe. Han måste dessutom haft ett enormt tålamod för han hade tydligen legat under en låda i badrummet i flera dagar, bara väntandes på att jag skulle lyfta på den. När jag änligen gjorde det så rusade han fram i vild freni - och jag kan nästan svära på att jag hörde ett gurglande bärsärkarvrål.

Däremot måste skitstöveln ha ångrat sig när han väl fick syn på mig, vilket var bäst för honom, för halvvägs framme pallnitade han och skyndade sig tillbaks in under lådan. Jag var glad att han retirerat så snabbt men jag var fortfarande i chock för det var nämligen den största spindeln jag någonsin drabbat samman med. Efter ett kort tags funderande på mina alternativ bestämde jag mig för att lugnt vänta på förstärkning - Tommy.

Väl hemma fällde min käre pojkvän några skämtsamma kommentarer med sin "du-med-din-Spindel-skräck"-röst men gick ändå med på att noga gå igenom hela badrummet. Visst hittade han det fega kräket efter ett tag och jag antog att Tommy skulle förgöra honom där och då men ack, vad jag bedrog mig... Han släppte istället ut den lilla slyngeln på vår uteplats och lät honom gå! Utan att ens skicka med en ordentlig varning!!

Hmm, jag måste utbilda mina allierade i Krigstaktik mot Spindlar.

Nu är lösenordet visst knäckt så nu ska jag avsluta. Vilken sjuk människa har "ihaverubberunderwear" som lösen?!

Namasté.

3 kommentarer:

  1. Stackars du! Spindlar är läskiga men tänk dig att möta en isbjörn på Svalbard som är hungrig. DÅ ska du vara rädd. Tur att du inte visste om att det bor 1000-tals spindlar uppe i taket vid ingången till sågen..../mamma

    SvaraRadera
  2. Stackars du! Tur att du inte visste att det bor 1000-tals spindlar uppe i taket vid ingången till kontoret i sågen

    SvaraRadera
  3. Stackars du!. TUR att du inte visste att det bor flera hundra spindlar uppe i taket vid ingången till kontoret i sågen

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails