torsdag, september 03, 2009

Bland 68'743 filer i Mina Dokument


Håll i långkalsongerna, nu blir det allsång!

Jag hittade en text som Mia och jag skrev när vi var små. Den är vacker och alldeles förträfflig.


Tro inte på allt jag säger, men visst måste ni hålla med? :D

Flaskpost
(Melodi: Tipp-Tapp)

Jag, Du, Hon, Han,
Vem vet vilka det är?
Vilka det är?
Bordsben, stolsben,
knarkare med kuddar
under magen.

Golvet blänker.
Golvet blänker mycket.
Blink Blänk Blank

Kungens kisse
fastnar under traktorn,
under traktorn.
Gäddan visslar,
hundar springer vilse
upp i träna’.

Granar smiter,
tigrarna dom sjunger
Utan lov. (tippande stämma)





Namasté.

1 kommentar:

  1. Oh my GOOOOD så sött =) Låter som den skulle kunna gå hela vägen, skivstudion nästa va =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails