onsdag, oktober 22, 2008

Rädda sommarklicken!

Hösten kom inklampandes häromdagen med sina leriga skor och sitt rufsiga hår. Efter att ha skakat av sitt blöta paraply över vårt vardagsrumsgolv ställde sig denna gestalt bredbent med händerna på höfterna och tittade upproriskt på mig.

"Ha-HA!" utbrast denne i triumf. "Ännu en sommar är över. Nu har du flera månader av kyla, slask och tentor framför dig!"

Nä, vet du vad! En så ovälkommen gäst har jag inte sett maken till!

Vad gör jag då? Jo, jag går igenom mina sommarbilder för att desperat klänga mig fast vid den lilla klick sommarkänsla som ligger och dör i mitt inre. Ipren! Hostmedicin! Hjärt- och lungräddning! By-passkirurgi! Vad som helst för att hålla den lilla rackaren vid liv!



"Look! Balance - I has it."

*hasing balance*

"Hehehe"

"No, you're going down! I vill poke yoo!"

"Oh noes! Balance!"

*poke*

*pokepoke*

"Nooo! No can haes balance!"

*Moment of free fall*

"Meybe moe balance over here..?"

Namasté.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails